2012. szeptember 5., szerda

Mire jó a vallás...

Talán szebb lenne a világ, ha Irán még ma is Perzsia lenne.
Mit érezne Jézus, ha megismerkedne a kereszténységgel? Vajon ráismerne a gondolataira?
Jehova még mindig szövetséget kötne Izraellel?


Omar Khajjám
Rubáiját

47.
Ha te meg én porladunk semmivé,
minden megy tovább, Végtelen felé,
s annyit törődik a Világ velünk,
mint a Tenger, ha kavics hull belé!

71.
Bábok vagyunk az óriási Sakk
éj- s napmezőin, sok piciny alak,
előre-hátra lépve, míg a Sors
megún, kiüt s a sírba visszarak.

55.
Mindig csak, mindig örök szócsaták?
Miért nyujtani a meddő vitát?
Miért akarsz izes szőllő helyett
levegő-fürtöt vagy fosztott csutát?

(Fordította Szabó Lőrinc
illusztrálta Szász Endre
Magyar Helikon 1979)

5 megjegyzés:

  1. Kedvencem !!!
    Ugyancsak a Rubáijátból (Száz vers c. könyvből)
    fordította Szabó Lőrinc


    Rozzant szeráj a Föld és jajszavát
    az éji szél süvölti rajta át:
    ki tudja hány szultán nyitotta ki
    és csukta már be korhadt ajtaját !

    Hiába gyújtod ünneppé a Mát,
    hiába száll a Holnapért imád,
    int tornyáról a müezzin szava:
    „Mindegy bolond ! megváltást egy sem ád !”

    Jöttem, mint elfutó hab, lenge lélek,
    honnan ? ki tudja ? Tengve-lengve élek,
    miért ? ne kérdd ! S mint könnyű szél a pusztán,
    eltávozom, nem tudva merre térek.


    VálaszTörlés
  2. Nekem is nagyon tetszik. Bevallom, gondoltam Rád, amikor ezeket a sorokat olvastam. Eszembe jutott néhány korábbi bejegyzésed. Számomra elfogadható a válasz ezekben a sorokban a Téged is foglalkoztató kérdésekre.

    VálaszTörlés
  3. Őszintén örülök, hogy egymásra találtatok a világháló segítségével! Velem nem mennétek sokra, egyikőtök sem!:( Földhöz vagyok ragadva. Lassan már nem tudok olvasni...

    VálaszTörlés
  4. Nyulam-Bulam (mondaná egy híres szobrász ma már eltávozott özvegye)!
    Szerintem Ketten együtt sem teszünk ki annyit, mint amennyit Te egyedül is érsz a Világnak!(Ugye nem haragszol Aranyos Fodorka?)

    VálaszTörlés
  5. :-) Ha-rag-szom ???? N E M !

    EGYETÉRTEK !!!!!

    VálaszTörlés