2012. december 22., szombat

A földönkívüliek meg a hittan

Tegnap beütött a suliban a téli szünet, így Szabi az első szabad estét velem tölthette. Megnéztük a History Channelen az "Ősi idegenek" sorozat egy epizódját. Kicsit fel kellett konferálnom a dolgot, valahogy így:
-Vannak emberek, tudósok, akik úgy gondolják, hogy léteznek földönkívüliek, akik az ősi időkban jártak a Földön, és egy kicsit belepiszkáltak a fejlődésünkbe. Talán még az emberi DNS-t is megbuherálták egy kicsit.
Szabi azonnal reagált:
-Persze, hogy vannak földönkívüliek. Mindannyian azok vagyunk, hiszen a mennyországból születtünk a Földre.
Szabi egyébként soha nem tanult hittant, templomba sem jár, viszont minden este imádkozik.
Ezzel szemben van egy erősen vallásos ismerősöm, aki most dolgozik a könyve harmadik kiadásán, mert meg akarja osztani a gondolatait az ifjú emberekkel. Vele is beszélgettem, bár nem a földönkívüliekről, hanem az élet lehetőségéről az univerzumban. Ő kategórikusan kijelentette, hogy márpedig élet csak a Földön van, mert a Föld olyan kitüntetett bolygó az univerzumban, hogy Isten csak itt teremtett életet.
Nagyon szomorú lennék, ha véletlenül Szabi a kötelező hitoktatást választaná, és véletlenül egy hasonló kaliberű oktatóval hozná össze a balsors.
A gondolatot kicsit továbbfűzném: hétfőn este az MTV 1-en láttam néhány kockát az On The Spot sorozat harcosokról szóló egyik epizódjából. Olyan rémülettel töltött el, hogy néhány másodperc után "továbbálltam".
Az egyik Hamasz vezér temetésén készült a riport. Agy és lélek nélküli zombik a "moderátor" kérdésére, hogy
- Mi a cél? - üvöltötték:
- Halál, az Isten útján!
Biztos vagyok benne, hogy ezek az emberek(?) mind részesültek kötelező hitoktatásban.
Félek tőlük!!!
A világvége is elmaradt tegnap, és erősen gyanítom, hogy az emberi lélek sem ugrott át egy magasabb rezgésszámú dimenzióba. Pedig megint itt a karácsony. Mélységesen egyetértek kedves blogbarátommal, akit némi kétely fog el a mindent elborító szeretethullám láttán, hallatán. Szerintem is fordítva kellenne, hogy működjön a világ. Az év 365 napjából 362 lenne a karácsony, a maradék 3 nap pedig a szeretetlenség ünnepe. Az alatt a 3 nap alatt mindenki kigonoszkodhatná magát. Persze nem lenne kötelező, de azok is megkapnák a 3 munkaszüneti napot, akik nem akarnák megűlni a szeretetlenség ünnepét.
Hát ezek után Mindenkinek várakozásteli készülődést és békés, boldog Karácsonyt kívánok!


2 megjegyzés:

  1. Nem először gondolkodom el azon, hogy miért nem találjuk mi semmiben meg a középutat…
    Most csak a hittannál maradva: egyszer büntetendő a tanulása, máskor meg kötelező (Ha csak az én közel 70 évemet nézem…)
    Szerintem vallási hovatartozás nélkül, tantárgyként lehetne kicsit oktatni a bibliát – mert szerintem az emberi kultúrához hozzátartozik ennek ismerete. De akkor legyen szó más vallásokról is, a muszlimokról, a buddhistákról, krisnásokról is.
    Az Istenhit dolgot meg hagyjuk meg személy szerint mindenki szabad akaratának.

    Békés szép ünnepet nektek is !

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek Veled.
    Amennyire ellene vagyok a kötelező hittan oktatásnak, annyira fontosnak tartanám a vallástörténet oktatását. Legalább az 5 világvallás és annak főbb irányzatai, és a "könyves" vallások szent könyveinek ismerete az emberi kultúra alapismeretéhez kellene, hogy tartozzon. Biztos vagyok benne, hogy minden gyerek megtalálná a lelkiségének legmegfelelőbb vallást. Még az ateisták is. (Szerintem az is vallás, csak ők az anyag mindenhatóságában hisznek. Végülis a tudomány bizonyos határokon túl szintén hit kérdése.) Abban is biztos vagyok, hogy ha mindenki ezeknek az ismereteknek a birtokában választana vallást, sokkal elfogadóbb lenne a világ, és nem lennének vallásháborúk. Akkor talán tudnák az emberek, hogy minden vallás alapja az istenhit, és a különböző vallások csak az imádat módjában térnek el.

    VálaszTörlés