2012. július 23., hétfő

A szolgálat

Kata unitárius, matematikus, jógaedző és most szerzett diplomát a Vaisnava Főiskolán.
Korábban szomszédok voltunk Szárszón.
A hétvégén Krisnás fesztivál volt Somogyvámoson. Kata kedvet érzett a szolgálathoz, és mivel tud a hinduizmus iránti vonzódásomról, megkérdezte, volna-e kedvem néhány órás szolgálat felajánlásához.
Így esett, hogy szombaton fél kilenc körül megérkeztünk Krisna-völgybe, és jelentkeztünk szolgálatra.
Egy 72 fős Krisnás esküvő ünnepi ebédjéhez kellett igazi éttermet "összedobni" egy talán nem is használt, be sem rendezett teremből fél 2-re.  Egy olyan teremből, aminek láttán minden csak kicsit is lelkiismeretes Köjálos a kardjába dőlt volna. Ehhez volt egy idősebb, egy fiatalabb matadzsi (anyácska), Kata és én. Mint később kiderült a felszolgálás is a mi feladatunk lett. Én csak a csodában bíztam, de Krisna csodát tett. Még azt a kérésemet is meghallgatta, hogy el ne rontsak valamit, csak nehogy tönkretegyem ezeknek az embereknek életük egyik legszebb napját. Aki ismer engem, az tudja, hogy kőkemény alapja volt ennek a kívánságomnak. A legtöbb ember bal lába ügyesebb az én jobb kezemnél. Szóval, Krisnának is megvolt a maga baja velem, dehát nemhiába Ő a Legfelsőbb Úr: minden hatalom, szépség és ügyesség birtokosa. Boldogult velem.
Estére, a lakoma után, mire visszaállítottuk a termet eredeti állapotába (persze a kitakarított koszt nem raktuk vissza), olyan mérhetetlen boldogságot éreztem, mintha egy nagyon alapos lelki zuhanyozáson lennék túl, illatos masszázzsal tetézve.
Biztosan állíthatom, hogy lelkiválság, depresszió ellen egy kiadós szolgálat a legjobb gyógyszer. És a mellékhatás csak ráadás a gyógyulásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése