2012. május 13., vasárnap

Krishna Das - My Foolish Heart / Bhaja Govinda



Szelíd vasárnap

Ebben az évben már nem először kicsit haragban voltam a könyvtárral néhány hétig.
Annyira szerettem volna egy újabb Fodor Ákos kötetet kihozni. Természetesen az egész életműből az az egyetlen kötet volt csak a fiókban, amit korábban kihoztam. Elmentem néhány antikváriumba is, de ott sem találtam Fodor Ákost. Nem értem: haragszanak Rá, vagy tényleg annyira jó, hogy senki nem akar megválni tőle?
Néhány hét "haragszomrád" után újra elmetnem a könyvtárba és találomra kihoztam Géher István: Hol az a látvány? című kötetét. Pont ezt a zenét hallgattam (nagyon-nagyon szeretem Krishna Dast),
amikor ehhez a vershez értem:

Anakreon áthangol
Fodor Ákos- variációk

1 Örökigazság

Elhiheted: hogy
ami nincs a világban,
az van a borban?

2 Mérkőzés

Ha mérkőzhetnél:
tedd Isten mérlegébe
a lepke súlyát!

3 Mutatvány

Mielőtt örök-
re letűnsz: a láthatat-
lant még mutasd fel!

4 Alkalmi tükörkép

A belső árnyék
arcod megbélyegezte:
már kiviláglik.

(Liget könyvek)

2 megjegyzés:

  1. :-) :-) :-) Jó kis eset, én is pont haragban vagyok a könyvtárral és már hetek óta nem hoztam ki semmit...De szenvedek is tőle.
    Majd meglátom melyik énem győz.
    A zene(ék) szépek. De nekem rá kell hangolódnom. Bizonyára úgy vagy te ezzel az indiai zenével, mint én az osztrák népzenével. Az bármikor jöhet és mindig megvigasztal, hiszen csodás élményeket idéz fel.

    VálaszTörlés
  2. Hiányzol. Remélem nincs semmi baj....

    VálaszTörlés