2013. április 25., csütörtök

Korunk matematikája

A múlt héten még néhány apróság szállítására kellett várnom Patríciánál. Gyorsan magamhoz vettem egy vékony könyvecskét: Tersánszky "Legenda a nyúlpaprikásról"-ját. Amíg olvastam, ellentétben a nagyon is türelmetlen természetemmel, végig azon drukkoltam, hogy ne érjenek oda a szállítók a könyv végéig. Szerencsém volt, befejezhettem. Olyan jó volt ezt a könyvet olvasni.  Úgy éreztem, hogy balzsammal kenegetik a szívemet-lelkemet.  Nem idézek belőle. Ha valaki hasonló élményre vágyik, szívből ajánlom elolvasásra ezt a könyvet.
Helyette egy másik olvasmányomból idézek. Különösen időszerűnek találtam ezt is.

Kopátsy Sándor
A magyar marslakók titka

"...a szellemi vagyon három tényező szorzatával egyenlő. Ezek: az erkölcs, a tudás és a tehetség. Az utóbbi kettő természeténél fogva pozitív, az erkölcs azonban lehet negatív is. Vagyis a szellemi vagyon előjelét az erkölcs adja meg. A rossz erkölcs tehát annál kártékonyabb minél nagyobb tehetséggel és tudással párosul. A modern társadalom útmutató jelszava lehet: minél tehetségesebb és képzettebb valaki, a rossz erkölcse annál kártékonyabbá teszi."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése